ΠΛΗ10 - Εισαγωγή στην Πληροφορική

Υποενότητες:

  • Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών
  • Τεχνικές Προγραμματισμού
  • Δομές Δεδομένων
  • Γλώσσες Προγραμματισμού
Προαπαιτούμενα: Η ενότητα δεν απαιτεί ιδιαίτερες μαθηματικές γνώσεις ούτε προϋπάρχουσες γνώσεις προγραμματισμού, αφού όλα διδάσκονται από την αρχή.

Εργασίες: Οι φοιτητές θα πρέπει να εκπονήσουν 4 συνολικά εργασίες
  • 1η εργασία: Μετατροπές ανάμεσα σε αριθμητικά συστήματα. Ψηφιακή σχεδίαση και λογικές πύλες. Λογικά διαγράμματα. Κάποια στοιχεία γλώσσας Assembly.
  • 2η εργασία: Προγραμματισμός σε Ψευδοκώδικα.
  • 3η εργασία: Προγραμματισμός σε C.
  • 4η εργασία: Προγραμματισμός σε C. Δυαδικά δέντρα αναζήτησης και δέντρα-σωροί.
Ύλη: Στα πιο σημαντικά τμήματα της ύλης περιλαμβάνονται
  • Αριθμητικά συστήματα
    • Δεκαδικό, δυαδικό, οκταδικό και δεκαεξαδικό σύστημα.
    • Μετατροπές από ένα σύστημα σε ένα άλλο.
    • Πρόσθεση και αφαίρεση αριθμών σε κάποιο αριθμητικό σύστημα.
    • Συμπλήρωμα ως προς 2.
  • Λογικές Πύλες
    • Πύλες OR, AND, NOT, NOR, NAND, XOR, XNOR. Πώς λειτουργούν και πίνακας αληθείας τους.
    • Για δεδομένο κύκλωμα να αναπαραχθεί η αντίστοιχη λογική παράσταση.
    • Για δεδομένη λογική παράσταση να αναπαραχθεί το αντίστοιχο κύκλωμα.
    • Για δεδομένο λογικό κύκλωμα να γραφτεί το αντίστοιχο πρόγραμμα σε C.
  • Δυαδικά δέντρα
    • Δυαδικά δέντρα αναζήτησης. Εισαγωγή και διαγραφή κόμβων.
    • Δέντρα-σωροί. Εισαγωγή και διαγραφή κόμβων.
    • Προδιατεταγμένη, ενδοδιατεταγμένη και μεταδιατεταγμένη διαπέραση των κόμβων ενός δυαδικού δέντρου.
    • Αποθήκευση ενός δυαδικού δέντρου με τη βοήθεια μονοδιάστατου πίνακα (συνεχόμενη αναπαράσταση).
  • Προγραμματισμός με γλώσσα C
    • Για δεδομένο πρόγραμμα σε C να μπορεί να ερμηνευτεί η λειτουργία του.
    • Να γραφτεί πρόγραμμα ή συνάρτηση που να εκτελεί κάποια συγκεκριμένη λειτουργία.
  • Λογικά Διαγράμματα
    • Για δοθέν λογικό διάγραμμα να μπορεί να περιγραφεί η λειτουργία του.
    • Να δημιουργηθεί λογικό διάγραμμα που να περιγράφει κάποια συγκεκριμένη λειτουργία.
  • Ψευδοκώδικας
    • Να επιλυθεί κάποιο πρόβλημα χρησιμοποιώντας ψευδοκώδικα (αντί για C).
  • Αλγόριθμοι Ταξινόμησης και Αναζήτησης
    • Ταξινόμηση φυσσαλίδας (bubble sort).
    • Δυαδική αναζήτηση (binary search).
Εξετάσεις:
  • Χωρίς σημειώσεις ή βιβλία.
  • Πέντε θέματα στα οποία οι περισσότερες μονάδες αφορούν τον προγραμματισμό σε C.
  • Υπάρχουν επίσης ερωτήσεις που αφορούν αριθμητικά συστήματα, ψηφιακή σχεδίαση και δέντρα (συνολικά 3-3,5 μονάδες)
Μπορείτε να προβάλετε και να κατεβάσετε τις εργασίες και θέματα εξετάσεων παρελθόντων ετών, ακολουθώντας τον πιο κάτω σύνδεσμο:

Βιβλίο C

Σημειώσεις C

Μπορείτε να προβάλετε και να κατεβάσετε σημειώσεις που αφορούν την γλώσσα προγραμματισμού C, ακολουθώντας τον πιο κάτω σύνδεσμο:
Προβολή

Σημειώσεις Αριθμητικά Συστήματα και Λογικές Πύλες

Μπορείτε να προβάλετε και να κατεβάσετε σημειώσεις που αφορούν αριθμητικά συστήματα, ακολουθώντας τον πιο κάτω σύνδεσμο:
 

Προγράμματα C

  • CodeBlocks: Περιβάλλον ανάπτυξης προγραμμάτων C και C++. Λήψη
  • DevC++: Περιβάλλον ανάπτυξης προγραμμάτων C και C++. Λήψη

Ψευδοκώδικας

Το ΕΑΠ προσφέρει ένα πρόγραμμα για την μεταγλώττιση προγραμμάτων που έχουν φραφτεί σε ψευδοκώδικα. Χρειάζεται η εγκατάσταση του DevC++. Λήψη

Προγράμματα Σχεδίασης

  • Η σχεδίαση των λογικών πυλών και των διαγραμμάτων ροής μπορεί να γίνει με το Microsoft Visio ή το DIA. Λήψη Dia
  • Η σχεδίαση διαγραμμάτων μπορεί να γίνει και OnLine στο draw.io.