ΠΛΗ37 - Πληροφορική και Εκπαίδευση

Είδος μαθήματος: Επιλογής

Υποενότητες:

  • Διδακτική της Πληροφορικής
  • Πληροφορική στην Εκπαίδευση
  • Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προαπαιτούμενα: Κανένα.

Εργασίες: Οι φοιτητές θα πρέπει να εκπονήσουν 4 συνολικά εργασίες.
  • 1η εργασία: Σχεδίαση εκπαιδευτικού σεναρίου με χρήση του Scratch.
  • 2η εργασία: Σχεδίαση φύλλου εργασίας μαθητή όπου θα γίνεται χρήση εννοιολογικών χαρτών με το CMap Tools.
  • 3η εργασία:Σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού σεναρίου με την πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Moodle.
  • 4η εργασία: Αξιολόγηση εκπαιδευτικού δικτυακού ιστότοπου με χρήση ευρετικής αξιολόγησης.
Ύλη: Στα πιο σημαντικά τμήματα της ύλης περιλαμβάνονται
  • Διδακτική της Πληροφορικής
    • η θέση της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση ως γνωστικό αντικείμενο και ως εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης
    • Εκπαιδευτικά μοντέλα και θεωρητικές προσεγγίσεις
    • η θέση της Πληροφορικής στην ελληνική Εκπαίδευση
    • βασικές έννοιες που συγκροτούν το γνωστικό πεδίο της Διδακτικής της Πληροφορικής
    • ο ρόλος της προγραμματιστικής δραστηριότητας ως αντικείμενο εκπαίδευσης
  • Πληροφορική στην Εκπαίδευση
    • προσεγγίσεις και τα θεωρητικά μοντέλα ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην εκπαίδευση
    • η εξέλιξη της θέσης της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην εκπαίδευση
    • είδη και κατηγορίες των εκπαιδευτικών λογισμικών και των υπολογιστικών περιβαλλόντων υποστήριξης διδασκαλίας και μάθησης
    • θεωρίες μάθησης και διδακτικές στρατηγικές με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην εκπαίδευση (συμπεριφορισμός, εποικοδομισμός, κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση)
    • βασικές αρχές επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης χρήστη – υπολογιστή
    • βασικές αρχές σχεδίασης και αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
  • Σχεδίαση εκπαιδευτικού λογισμικού
    • αρχές διδακτικής σχεδίασης εκπαιδευτικού λογισμικού
    • αρχές σχεδίασης οθόνης, διεπαφής, πλοήγησης, περιεχομένου και αλληλεπίδρασης
    • μοντέλα ανάπτυξης εκπαιδευτικών λογισμικών
    • εργαλεία ανάπτυξης εκπαιδευτικού λογισμικού
    • θέματα ψηφιοποίησης ήχου, εικόνας και βίντεο
    • θέματα τεκμηρίωσης εκπαιδευτικού λογισμικού
    • αρχές αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
    • αρχές της διδακτικής αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
    • αρχές της τεχνολογικής αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
    • αρχές ποιοτικού ελέγχου και εξασφάλισης ποιότητας εκπαιδευτικού λογισμικού 
Εξετάσεις:
  • Με ανοικτές σημειώσεις και βιβλία.
  • Στο μέρος Α' δίνονται 13 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που πρέπει να απαντηθούν σε 90 λεπτά και αντιστοιχούν στο 40% των μονάδων της εξέτασης.
  • Στο μέρος Β' πρέπει να απαντηθούν 3 θέματα σε 2 ώρες, όπου πρέπει να αναπτυχθεί δραστηριότητα ψυχολογικής/γνωστικής προετοιμασίας, δραστηρίοτητα διδασκαλίας και δραστηριότητα αξιολόγησης. Το Β´ μέρος αντιστοιχεί στο 60% των μονάδων.
Μπορείτε να προβάλετε και να κατεβάσετε τις εργασίες και θέματα εξετάσεων παρελθόντων ετών, ακολουθώντας τον πιο κάτω σύνδεσμο: