ΠΛΗ37 - Πληροφορική και Εκπαίδευση
Είδος μαθήματος: Επιλογής
Υποενότητες:
- Διδακτική της Πληροφορικής
- Πληροφορική στην Εκπαίδευση
- Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εργασίες: Οι φοιτητές θα πρέπει να εκπονήσουν 4 συνολικά εργασίες.
- 1η εργασία: Σχεδίαση εκπαιδευτικού σεναρίου με χρήση του Scratch.
- 2η εργασία: Σχεδίαση φύλλου εργασίας μαθητή όπου θα γίνεται χρήση εννοιολογικών χαρτών με το CMap Tools.
- 3η εργασία:Σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού σεναρίου με την πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Moodle.
- 4η εργασία: Αξιολόγηση εκπαιδευτικού δικτυακού ιστότοπου με χρήση ευρετικής αξιολόγησης.
- Διδακτική της Πληροφορικής
- η θέση της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση ως γνωστικό αντικείμενο και ως εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης
- Εκπαιδευτικά μοντέλα και θεωρητικές προσεγγίσεις
- η θέση της Πληροφορικής στην ελληνική Εκπαίδευση
- βασικές έννοιες που συγκροτούν το γνωστικό πεδίο της Διδακτικής της Πληροφορικής
- ο ρόλος της προγραμματιστικής δραστηριότητας ως αντικείμενο εκπαίδευσης
- Πληροφορική στην Εκπαίδευση
- προσεγγίσεις και τα θεωρητικά μοντέλα ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην εκπαίδευση
- η εξέλιξη της θέσης της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην εκπαίδευση
- είδη και κατηγορίες των εκπαιδευτικών λογισμικών και των υπολογιστικών περιβαλλόντων υποστήριξης διδασκαλίας και μάθησης
- θεωρίες μάθησης και διδακτικές στρατηγικές με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην εκπαίδευση (συμπεριφορισμός, εποικοδομισμός, κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση)
- βασικές αρχές επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης χρήστη – υπολογιστή
- βασικές αρχές σχεδίασης και αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
- Σχεδίαση εκπαιδευτικού λογισμικού
- αρχές διδακτικής σχεδίασης εκπαιδευτικού λογισμικού
- αρχές σχεδίασης οθόνης, διεπαφής, πλοήγησης, περιεχομένου και αλληλεπίδρασης
- μοντέλα ανάπτυξης εκπαιδευτικών λογισμικών
- εργαλεία ανάπτυξης εκπαιδευτικού λογισμικού
- θέματα ψηφιοποίησης ήχου, εικόνας και βίντεο
- θέματα τεκμηρίωσης εκπαιδευτικού λογισμικού
- αρχές αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
- αρχές της διδακτικής αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
- αρχές της τεχνολογικής αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
- αρχές ποιοτικού ελέγχου και εξασφάλισης ποιότητας εκπαιδευτικού λογισμικού
- Με ανοικτές σημειώσεις και βιβλία.
- Στο μέρος Α' δίνονται 13 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που πρέπει να απαντηθούν σε 90 λεπτά και αντιστοιχούν στο 40% των μονάδων της εξέτασης.
- Στο μέρος Β' πρέπει να απαντηθούν 3 θέματα σε 2 ώρες, όπου πρέπει να αναπτυχθεί δραστηριότητα ψυχολογικής/γνωστικής προετοιμασίας, δραστηρίοτητα διδασκαλίας και δραστηριότητα αξιολόγησης. Το Β´ μέρος αντιστοιχεί στο 60% των μονάδων.
Μπορείτε να προβάλετε και να κατεβάσετε τις εργασίες και θέματα εξετάσεων παρελθόντων ετών, ακολουθώντας τον πιο κάτω σύνδεσμο: